onsdag den 10. oktober 2012

Orden i krydderierne

Inde i mig bor en pige (og her mener jeg altså ikke baby), der godt kan lide orden ... Hun minder på nogle områder om Monica fra Friends ... bare uden hendes rengøringsvanvid!! ... Og hun kommer frem en gang i mellem.
Senest gik det ud over min skuffe med krydderier. Du ved, sådan en skuffe, hvor al ting ligger hulter til bulter, og hvor man nogle gange opgiver at finde noget, og så bare køber noget nyt, fordi det er nemmere! En rigtig rædselsskuffe!
Jeg burde egentlig ha' taget et før-billede, så I kunne se hvor slemt det stod til ... men før jeg fik fundet kameraet frem, havde Monica taget over og flået alt op af skuffen.

Jeg købte nye glas til alle krydderierne. Sådan nogle stor nogle, hvor indholdet af de store krydderiposer kan være i, så man ikke pludselig står med et krydderiglas OG en rest i pose ... for så er man jo lige vidt!! Jeg eftersøgte nettet efter nogle helt klassiske glas med skruelåg. Og fandt dem på en engelsk/tysk webshop. World of bottles eller flaschenland, om du vil. De kostede nærmest ingenting (som i 250 kroner for 50 glas incl. fragt fra Tyskland) og de kom få dage efter jeg havde bestilt dem! Mmmmmm ... netshopping, når det er allerbedst!

Jeg valgte et marmeladeglas i dén størrelse, der hedder 167 ml med guld-låg (man kan også få dem med hvidt låg). Diameteren er 66 mm og højden 72 mm. Se dem her.
Men der er masser af andre størrelser og formater. Jeg kunne bare godt lide det oldschool, enkle look.

Jeg vurderede, at jeg skulle bruge 30-40 glas til alle mine krydderier og så steppede jeg op til 50, få at få dem lidt billigere og undgå at jeg pludselig manglede et glas eller to. Og SÅ gik Monica ellers i gang med at hælde krydderier på glas og DYMO'e amok!! Så da kæresten kom hjem efter en uges arbejde (!) på Ibiza kunne jeg stolt fremvise vores nye krydderiskuffe ... Han synes i øvrigt jeg er crazy ;o)





BONUSINFO: Glassene har samme størrelse som Urtekrams økokrydderier på glas, så man kan supplere sin samling med dem.
(De har sorte låg)

6 kommentarer:

Line sagde ...

Ha ha, Marie du ER dejlig crazy!!!!
Men for dælen, det var lige sådan en side jeg var på udkig efter til vores nye køkken som skal arrangeres. Må se om jeg kan finde min indre Monica fre.....hun er nok langt langt væk

by.bak - interiør og livsstil sagde ...

Cool mand - jeg bruger også dymo i køkkenet - og elsker struktur!

Marie sagde ...

@Line: Du siger bare til, hvis Monica og jeg skal komme på besøg ;o)

Gaia Cunin sagde ...

Du er skør ja, men det ligger vist til familien...
Sejt med sådan en skuffe!!!

Marie sagde ...

Ja, Mille hånede mig først, men blev mere og mere tændt på idéen ... Nu vil hun selv ha' sådan en skuffe ;o)

Bianca sagde ...

Må altså lige sige at jeg på ingen måder synes du er crazy. Kunne have fundet på det samme selv ;)