tirsdag den 9. oktober 2012

Babytæppe

Jeg er gået i gang med et babytæppe til bejsen (jep, kæresten er fra Sønderjylland, og dér kalder man små børn dét ;o). Jeg har hørt om SÅ mange, der ligeledes gik i gang med babytæpper under deres graviditet, men aldrig nåede at blive færdig!! Det havde jeg sat mig for IKKE at skulle ske for mig, men hmmmm ... her, godt tre måneder efter jeg startede projektet, ligger det MEGET stille! Skal det mon også overgå mig?? pt. har jeg hæklet cirka 1/3, så hvis jeg skal blive færdig til tiden, skal jeg da vist liiiiige sætte en slutspurt ind her den sidste måneds tid (baby du skal helst ikke komme før tiden, jeg har MEGET jeg skal nå). Tæppet bliver ca. 80x100 cm (10 x 12 = 120 felter).

Tæppet består af hæklede kvadrater i grå toner, sort, råhvid og gul, som bliver hæklet sammen løbende, da jeg ikke vil have en kantfarve rundt. Det ville ellers ha' været meget nemmere, blot at hækle lapper og ikke sidde med et stort tæppe ... Her er et billede fra processen, jeg er heldigvis nået en række (12 kvadrater) videre siden billedet blev taget.




8 kommentarer:

Julia Hausfrau sagde ...

Det bliver så fint, og jeg håber du når at blive færdig. Jeg har jo selv gang i det babytæppe jeg påbegyndte da jeg ventede Otto, og nu satser jeg stærkt på at bliver færdig her til nr. 2. Heldigvis går det markant hurtigere nu end da jeg startede, for det er mit allerførste hækleprojekt og med tiden er jeg blevet dygtigere ;)

by.bak - interiør og livsstil sagde ...

Nui det skal nok blive flot - skønne farver og simplificeret udtryk på den helt rette måde. Klø på :-)

Anne sagde ...

Jamen altså. Det er jo lige sådan nogle farver jeg ELSKER. Herhjemme har vi en voldsom diskussion om hvor enkelt og grafisk børnesagerne skal være versus "puttekærheden" (= små nuttede dyreunger). Du kan jo selv gætte hvem der stemmer for hvad ;)

Er der nogen som ikke ved hvad bejs betyder da?? ;)

KH

Gaia Cunin sagde ...

Søde Marie
Jeg havde tænkt mig at strikke dig et babytæppe, som det Mille fik til Nana i sin tid. Men Mille talte mig fra det og sagde at du selv var i gang med et. Næste gang lytter jeg altså ikke til din søster!
For så havde du med garanti haft et tæppe til når babyen kommer.
Men sig til, jeg suser med glæde til strikkeshoppen efter dejlig babyuld hvis du ønsker!

Marie sagde ...

Ihhhhh ... søde Gaia!
Dét tilbud kan jeg da ikke sige nej til!!
Kiggede faktisk, med en smule misundelse, på Nanas tæppe (som nu er Cocos), da de var her i weekenden.

Sådan ét tæppe, vil jeg meget gerne ha'.
Så kan vi altid se, hvor langet jeg når med med eget ;o)

Ha' en dejlig onsdag.

Gaia Cunin sagde ...

farveønske?

Marie sagde ...

uhhhhhh ... Ikke pige-farver, men gerne en støvet farve som grå, petrol, grøn eller gul. Yeahhhh ;o)

PUK sagde ...

Hvor ser det fint ud, dit tæppe:)