fredag den 3. december 2010

3. december


Lav hjemmelavede lysholdere til juletræet.

Det skal du bruge:
- Lysholdere i metal
- FIMOler i de farver du ønsker
- Evt. glimmelim
- Lim
- Tang

Det gør du:
- Skær et stykke fimoler og ælt det godt.
- Form det til en ønsket figur.
- Brænd figuren i ovnen ved 115° C (100° C i varmluftovn) i 15-30 minutter, alt efter størrelsen.
- Knib den runde metaldims, der sidder på lyholderen, af med en tang.
- Lim din figur på lysholderen.
- Pynt evt. med glimmerlim

7 kommentarer:

Anne sagde ...

Sikke en fin ide. Rigtig fine lyseholdere I har lavet der :)
Den vil jeg lige forsøge mig med på et tidspunkt.

Kh Anne / Krittewitt

Julie_a sagde ...

Meget fine! Men ved du evt, hvor man kan købe sådan nogle helt alm. lysholdere? Jeg har været i de første 20 isenkræmmere, farvehandlere, Jysk mm. uden held!

Marie sagde ...

Man kan nogen gange finde dem i de store varehuse, som fx. Kvickly, Føtex. Men jeg har selv ledt efter dem mange steder uden held, så det gælder om at hamstre, når man endelig støder på dem ;o)

Marina sagde ...

Det her er en fin ide. Jeg laver selv sådan nogle pyntede lysholdere og når jeg ikke kan finde de gamle som jeg helst vil have så prøver jeg Kvikly, Bilka og den slags steder.

Ærgerligt at du ikke har samle kategori på dine julekalenderideer så man kunne linke til dem samlet.

Marie sagde ...

Man kan købe de gamle metallic-grønne lysholdere i Kramboden, i Nedergade i Odense, hvis du kommer forbi.

Ja, min plan er også at samle alle indlægende fra min DIY julekalender under én kategori, men jeg ville bare lige se om jeg kunne holde min plan ;o)
Desværre kommer kategorien jo så til at være fremme hele året, men det må jeg/I leve med.

Marina sagde ...

Måske har du opdaget hvorfor jeg gerne ville have haft en samlet kategori?

Og så vil jeg sige at juleideer sagtens kan tåle at stå fremme på en blog hele året. Jeg har mange amrikanske Ip adresser der kun kommer for at se juleideerne. De starter allerede med at komme i november og de går direkte ind til et bogmærke de har på juleideer.

Karen Klarbæk sagde ...

De er da for fine.
Helt vildt skønne.
Tak for DIY.
Jeg har lavet en DIY julekalender på min blog hvor jeg har samlet hver dags DIY indlæg under hinanden, så er det lige til at finde igen for alle.

Min lokale antik butik har lysholdere til 10 stk for 10 Kr. hvert år i december.
Karen