onsdag den 1. september 2010

10 ting om mig

Opdagede lige (ved et tilfælde) at jeg var blevet tagget af Bianca i den turnerende blogleg "10 ting om dig". Egentlig deler jeg jo bloggen med min søster, men da hun er utrolig dårlig til at poste indlæg, er det vist okay at jeg bare svarer, og skriver 10 ting om mig.

1. Jeg er lige fyldt 30, men mine interesser passer vist bedre til én på 60. (strik, hækling, kortklub, bowling og bagning)

2. Jer er synæstet. Dvs. at jeg ser bogstaver og tal i farver, og alle ord har derfor en farve for mig. Fx. er "strik" hvidt og "kaffe" er rødt og en lille smule lyseblåt.
Det er vist egentlig en ting, der er i familie med autisme, men det er absolut ikke noget jeg er generet af ... tvært i mod! Jeg troede faktisk, indtil jeg var et stykke ind i tyverne, at det var helt normalt hos kreative mennesker, indtil jeg nævnte på jobbet, og folk bare gloede på mig som om jeg var sindsyg ;o)

3. Jeg er opvokset på Sydfyn og var HELT sikker på, at jeg skulle til København og bo efter gymnasiet, lige indtil jeg fik læreplads (og senere job) og veninder i Odense. Så nu bor jeg i Odense, og synes egentlig at det er ret okay ...

4. Jeg elsker tatar og en god bøf.
Faktisk tror vi, at jeg har fået Milles manglende kød-gen, da hun er blevet vegatar. Jeg er hendes "kød-søster"! ;o)

5. Jeg elsker gadgets og er ikke helt dum, når det kommer til Mac og elektronik.

6. Jeg holder meget af min familie og selvom aldersforskellen på 8 år på Mille og jeg er vi næsten som tvillinger.

7. Jeg husker ret godt ... i hvert fald nogle ting. Til gengæld kan jeg se den samme film flere gange, uden at kunne huske handlingen.

8. Jeg er både B- og A-menneske. Dvs. at jeg er god til at sove længe, men jeg falder også i søvn på sofaen om aftenen.

9. Jeg kan ret godt li' chokolade og kage, og er heldigvis udstyret med en rigtig god forbrænding.

10. Jeg har lige deltaget i mit 10. fotomarathon i træk Kbh. (jeg har også deltaget i Odense, Berlin og Svendborg, så tilsammen må det være næsten 16)

Hmmm ... Så er det noget med at man skal tagge nogle nye ... men da jeg ved at blog-legen har været en del rundt, så ved jeg ikke rigtig hvem der allerede har været med. Så jeg tror jeg undlader at sende den videre. Punkt 11 må næsten være, at jeg altid har været utrolig dårlig til kædebreve ;o)

2 kommentarer:

Gala sagde ...

Hej, Har lige opdaget din Blog og sidder her og bladre frem og tilbage i dine dejlige indlæg. Pludselige falder jeg over dette indlæg, og da jeg kommer til punkt nr. 2. må jeg lige stoppe op og læse det engang til. Tænk engang jeg troede kun det var mig der havde det sådan - for mig fx så er tallet 4 rødt og tallet 5 er blåt og 9 er begge farver. Var ikke klar over at man kunne være synæstet. Jeg takker for oplysningen og for den dejlige blog - jeg vender helt sikkert tilbage. Mange hilsner fra Gala

Marie sagde ...

Ja, der kan man bare se ;o) Kender faktisk et par stykker mere, der har det på samme måde. Det sjove er, at det er forskelligt fra person til person. Jeg havde en kollega engang, der blev helt glad, da hun hørte at jeg havde det på samme måde som hende. Hun spurgte: "Hvilken farve har dit "A"?" Jeg svarede "Rød" og helt glad sagde hun: "Det er mit også! Lugter dit også af kanel?" ... ;o)
Så det er ikke kun farver de kan ha' ... også lugte og smage.

Det er mest mine vokaler, der har farver, og det er også dém, der styrer hvilken farve et ord har. Dit navn er fx. rødt, fordi du har to A'er i. Og mit er mest rødt og en lille smule hvidt og lyseblåt. ;o)